...

Ako správne myslieť

Recenzia knihy: James Allen: Ako správne myslieť

Dielo “Ako správne myslieť” je rozdelené do dvoch kníh. Autorom prvej knihy “Ako človek zmýšľa je James Allen”, anglický sekretár vysokého úradníka veľkej anglickej spoločnosti, žil v 19. storočí a vo svojich 38 rokoch si zvolil dráhu spisovateľa. Druhá kniha “Deň za dňom s Jamesom Allenom” napísal Vic Johnson, internetový podnikateľ, so zameraním na osobný rozvoj a rečník. Johnsonova kniha je podrobným rozpracovaním myšlienok Jamesa Allena.

Prvá kniha je rozdelená do 7 kapitol. V prvej kapitole je hlavnou myšlienkou autora, že ako človek zmýšľa vo svojom srdci, taký je. V druhej kapitole sa venuje nutnosti pestovať myšlienky čisté, dobré a užitočné. A tak dosiahnuť vytúžené ciele a teda nepadnúť do svojich nízkych túžob. Tretia kapitola pojednáva o pôsobení myšlienok na zdravie a telo, a vyzdvihuje nutnosť zmeniť svoje myšlienky a tak udržať svoje telo zdravé. V štvrtej kapitole sa autor venuje spojeniu myšlienky s cieľom, a táto myšlienka sa stane tvorivou silou a my sa následne staneme vedomými a múdrymi vládcami svojich síl. Piatu kapitolu venuje autor faktoru úspechu. Doporučuje nám prijať dlhé a namáhavé myšlienkové snaženie dosiahnuť žiadaný pokrok a úspech. Šiesta kapitola je o starostlivosti svojich vízií a ideálov. A naša vízia je prísľubom toho, čím sa jedného dňa staneme a náš ideál je proroctvom, čo nakoniec obsiahneme. V siedmej záverečnej kapitole sa autor zaoberá pokoju v myslení, lebo iba múdry človek, ktorý ovláda svoje čisté myšlienky, prinúti nekľud duše k upokojeniu.

Druhá kniha autora Vica Johnsona “Deň za dňom s Jamesom Allenom” zahŕňa 31 dní v ktorých, sú navrhnuté meditácie, múdre rady a jasné vysvetlenia. Nabáda nás napríklad k vytrvalosti, pestovaniu dobrých myšlienok, osobnému rastu, či k viere, a k uchopeniu svojho osudu pomocou viery do vlastných rúk. Autor kladie dôraz na nutnosť, zamyslieť sa nad každou z týchto meditácií a odporúčaní.

Cieľom oboch autorov je motivovať k osobnému rozvoju, podmienenému čistými a dobrými myšlienkami. A tým nás priviezť k tvorbe svojich životných okolností a tak sa stať pánmi svojho života a osudu. Malé dielo je cestou k správnemu mysleniu, ktoré ovplyvňuje nielen náš duševný, ale aj fyzický rozvoj. Páči sa nám, že jasnou formou je čitateľovi ukázaná cesta k osobnému rastu.