...

Kľúč k životu

Recenzia knihy: Kľúč k životu, Jack Canfield

Kniha Jacka Canfielda a D. D. Watkins s názvom: „Kľúč k životu podľa zákona príťažlivosti“ je návodom, ako využívať zákon príťažlivosti na vytvorenie si života podľa svojich predstáv.  Autori vysvetľujú, čo potrebujeme o zákone príťažlivosti vedieť a veria, že pomocou tejto knihy lepšie pochopíme samých seba a princíp jeho fungovania v našom živote. Ich zámerom je inšpirovať nás myšlienkou, že my sami si môžeme vytvoriť život, po akom túžime, ak budeme na tom vedome pracovať. Kniha je rozdelená do 15. tematických častí.

V prvej časti autori vysvetľujú princíp, na akom zákon príťažlivosti funguje a pracuje v našom živote. Pochopenie princípu fungovania tohto zákona je kľúčom k úspechu. V druhej časti sa autori zameriavajú na to akí sme a čím sme. Sme podľa nich všadeprítomnou energiou, sme spojení so všetkými a všetkým – každý z nás  predstavuje neoddeliteľnú časť obrovského celku. Sme živým magnetom, pretože stále do svojho života niečo a niekoho priťahujeme. Tretia časť je zameraná na to, kto sme, na naše myšlienky, ktoré ovplyvňujú aj naše telo. Štvrtá časť nazvaná: „Emócie“ ukazuje, akým významným prvkom sú naše emócie, či už negatívne alebo pozitívne. Sú základom pre vnútornú a vonkajšiu spätnú väzbu, ktoré úzko súvisia s odpúšťaním.  V šiestej časti poukazujú na blahobyt, nielen len na ten, ktorý sme už dosiahli, ale aj na ten po ktorom túžime, a tiež ako využiť zákon príťažlivosti k jeho dosiahnutiu. Siedma časť je venovaná zmyslu života, nad ktorým sa pozastaví každý z nás. Ôsma časť nás povedie procesom definovania svojich snov a cieľov. V deviatej časti nás nabádajú riadiť sa zákonom príťažlivosti, využívať možné pomôcky a techniky, ako sú meditácie, afirmácie, vizualizácie, atď., na stimuláciu a posilňovanie spojenia sa s podvedomím, a na vytváranie pozitívnych myšlienok. Desiata časť je venovaná afirmáciám, teda pozitívnym prehláseniam, ktoré sú podľa autorov najlepším spôsobom, ako si vytvoriť pozitívny postoj k sebe samým a svojmu životu. Vizualizácia je podľa autorov neuveriteľne účinná. Jednoduchou vizualizáciou je možné si vytvoriť krásny deň a nástrojom na vizualizáciu môže poslúžiť aj kniha predstáv, ktorú je jednoduché si zostaviť. Návod ako ju používať je popísaná v jedenástej časti. V dvanástej časti autori píšu o prístupe k životu, vďake a uznaní. Modlitba a meditácia sú venované trinástej časti. Vedieť si každý deň nájsť čas vypnúť a vystúpiť z každodenného stresu a chaosu, spôsob ako sa spojiť so sebou samým a svojím podvedomím. V štrnástej časti upriamujú pozornosť na skutky, ktoré rozdelili do dvoch skupín – naplánované a inšpirované. Nestačí len snívať, treba aj konať. Posledná pätnásta časť knihy uzatvára kapitolka s názvom: „Viera“. Veriť = byť presvedčený o kladnom vývoji, pevne dúfať v úspech, v lepšiu budúcnosť.  Mali by sme byť pripravení konať a život nám daruje ľudí, okolnosti a všetko ostatné, čo budeme potrebovať. Niekedy aj negatívne, ale aj tie patria k cvičeniam pre náš duševný rast.