...

Nové pravidlá Marketingu & PR

Recenzia knihy Nové pravidlá Marketingu & PR

David Meerman Scott je expert, ktorý pravidlá marketingu a PR posunul na vyšší level. Z jeho knihy sme načerpali obrovské množstvá podnetov, ktoré pri našej práci využívame dodnes a veľmi sa nám osvedčili. David v knihe vysvetľuje, že všetko, čo kedysi pri predávaní fungovalo offline, dnes už vyrušuje a vyvoláva dojmy nátlaku. Úspech v online svete prichádza, keď uvažujete skôr ako novinár a máte názory lídra. Opisuje situáciu, že ak si ľudia otvoria vašu stránku, nerobia to kvôli banerom a reklamám televízneho typu. Hľadajú informácie, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní. To znamená, že každému fyzickému doručeniu (obchod, kúpa) predchádza intelektuálne doručenie (vzdelávanie). Internet nie je televízia, tam je vyrušovanie nežiadúce. Ťažiskom marketingu nového typu je podľa autora interakcia, informácia, vzdelávanie a možnosť výberu. Nakoľko na človeka sa dnes denne valia ohromné množstvá komerčných odkazov, ľudia jednoducho prestali reklame dôverovať. Mentálne ju vypínajú, ak si ju ešte vôbec všímajú. Web je iný. Namiesto vyrušovania v ňom ľudia oceňujú poskytovanie užitočného obsahu presne vo chvíli, keď to kupujúci potrebuje.

Ľudia prehľadávajú internet, aby našli odpoveď na svoje otázky a hľadajú riešenia svojich problémov. Dnešní spotrebitelia hľadajú ten správny produkt alebo službu, ktoré by uspokojili ich jedinečnú požiadavku práve vo chvíli, keď sú online.

Preto v našej recenzii venujeme pozornosť Novým pravidlám marketingu a PR, ako ich popisuje autor. Cieľom je budovanie dôvery, ktorá bude fungovať len vtedy, ak budete mať vždy v zornom poli svojich kupujúcich a ich problémy. Nebude to fungovať, ak len egocentricky ukážete svoje produkty a služby. Nové pravidlá hovoria o tom, že sa máte podeliť o svoje vedomosti a odborné schopnosti so svetom a ukázať mu, že ponúkate práve to, čo svet hľadá. Autor preto upozorňuje že na webe ste tým, čo publikujete. Ak sa stanete myšlienkovým vodcom / lídrom v online priestore, získavate konkurenčnú výhodu.

Blog považuje za akúsi vstupnú bránu. Podľa neho je blog najdôležitejší marketingový a PR nástroj. Blog umožňuje dostať na trh myšlienok nápady vo chvíli, keď ich dokážete sformulovať a teda okamžite získať spätnú väzbu a to, ako premýšľa trh. Podľa autora je to zaujímavý a plodný terén. Preto odporúča, aby sme sa nebáli  vypočuť si aj nepríjemné veci, pretože iba tak sa dokážete posúvať vpred. V tomto rýchlo sa meniacom svete musíte mať uši nastražené, inak nedokážete prežiť. Preto v recenzii preberáme aj nové pravidlá informačných správ.

Ďalej autor rozoberá aj tému typových skupín (identifikácia jednej či viacerých typov skupín spotrebiteľov, na ktoré sa treba zamerať). Vytvorenie týchto typových skupín je podľa autora prvým krokom a pravdepodobne najdôležitejšou vecou, ktorú urobíte pri práci na zostavovaní vášho marketingového a PR plánu. Iba tak sa môžete stať skutočne uznávanou osobnosťou ale to samotné nestačí. V recenzii preberáme aj to, ktoré formy publikovania autor považuje za tie najdôležitejšie, aby ste dokázali vytvoriť hodnotný a ľahko “konzumovateľný” obsah. A to všetko s prihliadnutím na to, že toto úsilie sa má jedného dňa končiť tým, že zákazník u vás nakúpi.

Na záver autor preberá aj to, aké hlavné spôsoby generovania pozornosť existujú v dnešnom svete marketingu. 1. Pozornosť sa dá kúpiť prostredníctvom reklamy. 2. Pozornosť si môžete získať aj cez kontakty na zodpovedných redaktorov v rozhlase alebo televízii, v dennej tlači alebo odborných časopisoch. 3. Pozornosť môžete dosiahnuť aj prostredníctvom tímu predajcov. 4. Pozornosť sa dá získať aj online, využitím nápadov z tejto knihy.

Vytvorte niečo zaujímavé, publikujte to online a zadarmo. Dve najsilnejšie formy marketingu sú podľa autora „word of mouth – z úst do úst“ a to čo autor nazýva „word of mouse – slovo z myši“. Nepremeškajte preto príležitosť stať sa dôležitou osobnosťou a autoritou na Slovenskom internete. Tieto mechanizmy vás zároveň naučia čestnosti, prezieravosti a charakternému správaniu ak dokážete, že to, čo tvoríte, má skutočnú hodnotu. Len ak pomáhate stále väčšiemu množstvu ľudí, len vtedy môžete rátať s tým, že podľa toho sa bude odvíjať aj vaša finančná odmena. Ste na to pripravený?

Získajte recenziu tejto fantastickej knihy v našom VIP členstve a dozviete sa všetky myšlienkové klenoty a najpodstatnejšie informácie, ktoré sme v knihe našli.

Viac informácii o VIP službe nájdete TU