...

O pôvode a vývoji človeka aj budúcnosti ľudstva

Recenzia knihy O pôvode a vývoji človeka aj budúcnosti ľudstva

Kniha od doktora Aleša Hrdličku nás úplne chytila za srdce. Jeho národné myšlienky prepojené s vysokou erudovanosťou sa v knihe excelentne dopĺňajú. Najväčším paradoxom je, že kniha je napísaná už v roku 1924, no jej triezvosť, aktuálnosť a oduševnelosť by si mali vziať k srdcu mnohí odborníci. Sám väčšinu svojho času prežil v Amerike, odkiaľ uskutočňoval svoje bádacie cesty do celého sveta, aby skúmal dôkazy o vývine a pôvode človeka. V tejto recenzii vám prinášame dielo výnimočného vedca, ktorý už v roku 1924, jasne formuloval pôvod celého človečenstva, podložený mnohými vedeckými štúdiami, ktoré vykonával na všetkých kontinentoch. Táto kniha je prepisom jednej z jeho 300 ďalších skvelých prednášok. Hlavné myšlienky, ktoré v knihe predostrel sú:

• “..že človek neprišiel na túto zem žiadnou náhodou, ani zázrakom, a že neprišiel vôbec naraz, ako hotový tvor, ale že sa vyvinul behom posledných asi miliónov rokov, snáď iba pol milióna rokov, z celej rady nižších stupňov predľudských, ktoré opäť vyšli z najvyšších predchádzajúcich primátov. Človek sa nevyvinul priamo z opov, ani z tých najdokonalejších, ale zo zvláštneho druhu predčloveka.“
  • A najpríbuznejšími tvormi na ceste k človeku boli starí primáti. Primáti potom nikdy neexistovali v krajinách polárnych, ani v krajinách studených, ale, pokiaľ je známe, žili iba v pásme miernom, ale predovšetkým v teplom, a to zvlášť v nadrovníkovej časti Afriky a Ázie. Je teda veľmi pravdepodobné, že predchodcovia človeka sa začali vyvíjať niekde v tomto teplom pásme a odtiaľ sa rozširovali po iných častiach zeme.
  • Vývoj predčloveka a človeka sa od všetkých predchádzajúcich tvorov líši tým, že to bol vývoj predovšetkým mozgový...

Autor sa nečakane dotýka vo svojej reči aj témy duše. Túto posudzuje hlavne podľa vedeckých princípov. Súhlasí, že zatiaľ niet žiadnych hmotných a podložených dôkazov o jej existencii, avšak na druhej strane vymenúvava dejinné skutočnosti, kde je možné sa domnievať, že už neandertálci mali určité predstavy o posmrtnom živote, to jest tieto predstavy a rituály boli založené na akejsi viere o duševnej existencii. V závere svojej prednášky sa doktor Aleš Hrdlička zmieňuje aj o budúcnosti ľudstva, či Slovanov ako takých. Pevne tvrdí, že budúcnosť praje duševne silnejším a pretrvajú iba tie národy, ktorých vývin bude na najvyššej možnej duševnej úrovni

„preto bude duševný život budúcich ľudských tvorov stále, aj keď nie rýchlo, bohatším a účinnejším, a všetko ostatné, fyziologické a telesné, sa musí tomuto prispôsobiť.“

VIAC INFORMÁCII O VIP SLUŽBE NÁJDETE TU.