...

Proč vaše vztahy nefungují

Recenzia knihy Proč vaše vztahy nefungují

Vladimír Savčenko je znamenitý týpek. Buď ho budete milovať alebo nenávidieť. Nič medzi tým asi neexistuje. V knihe pootvára tajomné zákutia našich vzťahov a poukazuje na mechanizmy, ktoré spôsobujú jeho deštrukciu. Základom celého jeho učenia je fakt že: vzťahom k sebe určujeme to, ako sa k nám ľudia budú správať. Tvrdí, že 90 % problémov vzniká v mentálnej sfére a najmä na poli medziľudských vzťahov. Tak trochu sa čitateľovi vysmieva správou, že všetci chcú pochopenie vo vzťahu, ale nikto nechápe, čo je to vlastne vzťah. Zároveň dodáva, že:

„Nie je nič krásnejšie a ušľachtilejšieho, nič podlejšie a odpornejšie než vzťahy medzi ľuďmi.“

Autor opisuje existujúci model vzťahov v súčasnej spoločnosti ako zastaraný, nedokonalý, plný predsudkov (z rôznych sfér), nepochopený, násilný a agresívny. Tento model prestal byť ovládateľný a efektívny a podľa autora má deštruktívny a tiež patologický charakter vo vzťahu človeku k sebe samému. Podľa neho nič iného v živote nerobíme, len hľadáme a naháňame sa za „energiu prežitku“. Dobrý obed, prekrásny koncert, nové auto, zaujímavé stretnutie, nová známosť, nové šaty, nový byt, svadba, narodenie dieťaťa, prázdniny, alkohol, sex, dobrá práca, cigarety, drogy atď. Toto všetko je zákonite sprevádzané prežitkami. A pritom zákonite prijímame alebo strácame energiu. Aká je vaša aktuálna energetická bilancia?

Kvalita komunikácie medzi ľuďmi je vraj podmienená kvalitou tela a kvalitou rozumu. To sú dva hlavné prostriedky v komunikácii. Pri hľadaní partnera nás totiž vždy na prvý pohľad zaujme telo: držanie, postava, oblečenie, reč tela: chôdza, mimika, hlas, gestá, pohľad. Pokiaľ nás to všetko navnadilo, po zoznámení do hry vstupuje rozum (bioprocesor) s jeho možnosťami (kvalitou). Podľa autora je to práve on - bioprocesor, kto určuje budúci vývoj vzťahu (v dobrom i zlom).

Okrem iného autor v knihe rozoberá aj tému komplexov a ako rozdielne ovplyvňujú ženské i mužské chovanie. Za najdôležitejší krok na ceste k zlepšovaniu vzťahov s druhými považuje potrebu okamžite a bezpodmienečne začať na sebe pracovať, najmä na kvalite svojich komunikačných schopností. V žiadnom prípade vraj nemôžeme zvaľovať vinu na druhého alebo v ňom hľadať príčinu svojho neadekvátneho správania a negatívneho prežívania. Obviňovanie toho druhého je podľa autora slepou cestou rozvíjania vzťahu, alebo príznakom slabosti. Súhlasíme.

Mnohé negatívne pocity a ich (nie len verbálny) prejav navonok autor považuje za komunikačný „odpad“, ktorý označuje aj ako psychologickú negramotnosť. Schopnosti komunikovať a vytvárať vzťahy sú dnes natoľko primitívne, že 50 – 80 % týchto vzájomných “vzťahov” tvorí komunikačný odpad, ktorý skladujeme v našich hlavách i telách.

Podľa autora dnes pravé ľudské vlastnosti a umenie komunikovať málokoho zaujímajú. Namiesto toho vraj stačí byť COOL: módne oblečenie (pritom nevkusný štýl), nejaký image (pokiaľ nie si sám osobnosť), značkové doplnky (ak to dovoľujú financie), tetovanie (pôsobí drsniacky), piercing (alebo aspoň nejako skrášliť tvár nedotknutú intelektom), drahý parfém (pre odstránenie zápachu rozkladajúceho sa tela), farebný účes s názvom „čím horší, tým lepšie“ (ten je namiesto mozgu), cigarety alebo tráva (pre meditáciu a duchovný rozvoj), alkohol a energetické nápoje (na vypnutie mozgu, ale aby sa dalo ešte nejako hýbať).  Autor tvrdí, že ak chcete mať skutočne dobré vzťahy, musíte nevyhnutne zdokonaľovať svoje vlastnosti a umenie komunikácie:

Fyzické prostriedky (peniaze, dom, auto, veci, atď.) budú buď príjemným doplnkom vašej osobnosti, alebo bude vaša „osobnosť“ lacným doplnkom k nim.

Ako chcete milovať druhých, keď sami seba milovať neviete? To je jedna z kľúčových otázok tejto knihy, ktorú sme veľmi radi recenzovali. To, že mnohým sa páčiť nebude, je viac ako isté. Ale ak sa chceme posunúť vpred za lepšou verziou samého seba, ani táto kniha nie je voľbou ale povinnosťou. Myslite na to pri svojej najbližšej hádke s kýmkoľvek.

Získajte recenziu tejto fantastickej knihy v našom VIP členstve a dozviete sa všetky myšlienkové klenoty a najpodstatnejšie informácie, ktoré sme v knihe našli.

Viac informácii o VIP službe nájdete TU