...

Zero to One

Recenzia knihy: Od nuly k jednotke (Zero to One)

Kniha s názvom: „Od nuly k jednotke“ je kniha plná praktických postrehov úspešného podnikateľa a investora Petra Thiela a jeho spoluautora Blake Mastersa.  Peter Thiel je zakladateľom Paypalu, investorom Facebooku a neskôr založil a investoval do desiatky úspešných technologických startupov a v tejto knihe sa snaží poukázať ako to dosiahol. Otvorene hovorí o monopole a o tom, prečo konkurenčnú súťaž považuje za deštruktívnu. Hlavnou témou tejto knihy je cesta k vytváraniu nových vecí a ako sa týmto spôsobom dostať od nuly k jednotke. Príbeh Paypal tímu vám môže pomôcť pri budovaní toho vášho.

Kniha pozostáva zo 14-tich kapitol. Autori v jednotlivých kapitolách uvádzajú otázky, nad ktorými je nutné sa zamyslieť a vedieť nájsť na ne správne odpovede. Radia hľadať v neznámych oblastiach, ktoré budú výzvou do budúcnosti a nekopírovať veci, ktoré fungujú, čo znamená ísť od jednotky k nule, ale zamerať sa na intenzívny pokrok, ktorý povedie od nuly k jednotke. Ukazujú ako sa efektívne rozhodovať a ako neprepadnúť konkurenčnému tlaku. Venujú sa jedinečným kombináciám vlastností, ktoré sú dôležitou a užitočnou výhodou spoločnosti ako: patentovaná technológia, hospodárnosť systému, účinky siete a značka. Ďalej uvádzajú, že úspech nie je náhodný, takže ani budúcnosť netreba nechať náhode a odporúčajú sa zamyslieť nad otázkou o budúcnosti ako o niečom určitom. Ako bude naša spoločnosť vyzerať o 10, či 20 rokov, je len na nás, nemôžeme brať ako samozrejmosť, že budúcnosť bude lepšia, treba na nej pracovať a budovať ju. Ďalej sa zameriavajú na pevné základy, pretože zlé rozhodnutia na začiatku sa veľmi ťažko naprávajú, takže ak chcete budovať skvelú spoločnosť nemôžete ju budovať na zlých základoch. Skvelé produkty sa taktiež nepredávajú sami.

V závere knihy sa autori vyjadrujú k téme singularity a stagnácie. Na singularitu sa je potreba pripraviť, prijať ju a hľadať spôsoby ako vytvárať nové veci, ktoré budú nie len lepšie ale aj iné, čím kladú dôraz na nový spôsob myslenia do budúcnosti.